Antet Ruwac cu Termeni și condiții generale KeyVisual

Condiții pentru reparații la mașini și instalații, în țară

Pentru utilizarea de

1. o persoană care, la încheierea contractului, își exercită activitatea comercială sau profesională independentă (operator)
2. persoane juridice de drept public sau o entitate de drept public.

I. Încheierea contractului, aspecte generale

1. Dacă există o confirmare scrisă de necontestat a comenzii, aceasta este determinantă pentru conținutul contractului și amploarea reparației.

2. Dacă obiectul care urmează a fi reparat nu este furnizat de prestator, clientul trebuie să precizeze drepturile de proprietate industrială existente cu privire la produs; în cazul în care prestatorului nu îi poate fi imputată nicio vină, clientul va scuti prestatorul de orice eventuale pretenții ale terților care decurg din drepturile de proprietate industrială.

II. Reparații care nu pot fi efectuate

1. Serviciile prestate pentru emiterea unei estimări a costurilor, precum și cheltuielile suplimentare efectuate și dovedite (timpul de căutare a defecțiunii este egal cu timpul de lucru) vor fi facturate clientului dacă reparația nu poate fi efectuată din motive care nu sunt imputabile prestatorului, în special deoarece

  • defectul reclamat nu a fost găsit în timpul inspecției,
  • piesele de schimb nu pot fi procurate,
  • clientul nu s-a prezentat la data convenită,
  • contractul a fost reziliat în timpul derulării.

2. Obiectul care urmează a fi reparat trebuie readus la starea inițială numai la cererea expresă a clientului și cu rambursarea costurilor, cu excepția cazului în care lucrările efectuate nu au fost necesare.

3. În cazul în care reparația nu poate fi efectuată, prestatorul nu este răspunzător pentru daunele obiectului care urmează a fi reparat, încălcarea obligațiilor contractuale secundare și pentru daunele care nu au apărut la obiectul de reparat, indiferent de baza legală pe care clientul o invocă. Prestatorul este răspunzător în cazul nerespectării intenționate, neglijenței grave din partea deținătorului/instituțiilor sau a superiorilor și în cazul încălcării culpabile a obligațiilor contractuale esențiale. În cazul unei încălcări culpabile a obligațiilor contractuale esențiale, prestatorul este răspunzător doar pentru daunele tipice contractului, rezonabil previzibile, - cu excepția cazurilor de nerespectare intenționată și neglijență gravă din partea deținătorului/instituțiilor sau a superiorilor.

III. Informații privind costurile, deviz estimativ

1. Dacă este posibil, la încheierea contractului clientului îi va fi prezentat prețul estimat al reparației, altfel clientul poate stabili limite de cost.

În cazul în care reparația nu poate fi efectuată la aceste costuri sau dacă prestatorul, în timpul lucrărilor de reparație, consideră că este necesar să efectueze lucrări suplimentare, trebuie obținut consimțământul clientului, atunci când costurile specificate sunt depășite cu mai mult de 15%.

2. Dacă se dorește o estimare a costurilor cu prețuri fixe înainte de efectuarea reparației, atunci acest lucru va fi solicitat în mod expres de către client. O astfel de estimare a costurilor - cu excepția cazului în care se convine altfel - este obligatorie numai dacă este prezentată în scris. Aceasta trebuie plătită. Serviciile prestate pentru emiterea unei estimări a costurilor nu vor fi facturate clientului, în măsura în care acestea pot fi valorificate la efectuarea reparației.

IV. Prețuri și plată

1. Prestatorul are dreptul să solicite o plată în avans rezonabilă, la încheierea contractului.

2. La calcularea reparației, prețurile pentru piese, materiale și servicii speciale, precum și prețurile pentru prestarea serviciilor, costurile de călătorie și transport trebuie prezentate separat. Dacă reparația este efectuată în baza unui deviz cu prețuri fixe este suficient să se facă referire la deviz, doar abaterile din sfera serviciilor fiind menționate separat.

3. Cota legală de TVA se aplică suplimentar clientului.

4. Orice corectare a facturii din partea prestatorului și reclamațiile din partea clientului trebuie făcute în scris în cel mult patru săptămâni de la primirea facturii

5. Plata va fi făcută fără reducere la primirea și înmânarea sau transmiterea facturii.

6. Nu este permisă reținerea plăților datorită oricăror contrapretenții ale clientului contestate de prestator.

7. Nu este permisă compensarea datorită oricăror contrapretenții ale clientului din alte raporturi juridice, contestate de prestator.

V. Implicarea și acordarea asistenței tehnice către client pentru reparații în afara atelierului prestatorului

1. Clientul trebuie să susțină pe propria cheltuială personalul care efectuează reparația.

2. Clientul trebuie să ia măsuri speciale necesare pentru a proteja persoanele și bunurile de la locul reparației. De asemenea, trebuie să informeze șeful echipei de reparații cu privire la reglementările speciale de siguranță existente, în măsura în care acestea sunt importante pentru personalul de reparații. El înștiințează prestatorul despre încălcările acestor reglementări de siguranță de către personalul de reparații. În cazul unor încălcări grave, acesta poate refuza contravenientului accesul la locul reparației, după consultarea cu șeful echipei de reparații.

3. Clientul este obligat să ofere asistență tehnică pe cheltuiala sa, în special pentru:

a) Furnizarea numărului necesar de lucrători auxiliari pentru reparație și pentru perioada necesară; lucrătorii auxiliari trebuie să respecte instrucțiunile șefului echipei de reparații. Prestatorul nu își asumă nicio răspundere pentru lucrătorii auxiliari. Dacă lucrătorii auxiliari provoacă deficiențe sau daune datorită instrucțiunilor primite de la șeful echipei de reparații, se aplică prevederile secțiunilor X și XI

b) Efectuarea tuturor lucrărilor de construcție, de așternut și pe schele, inclusiv achiziționarea materialelor de construcție necesare.

c) Furnizarea dispozitivelor și sculelor grele necesare, precum și a materialelor și obiectelor necesare.

d) Furnizarea de încălzire, iluminat, putere operațională, apă, inclusiv conexiunile necesare.

e) Punerea la dispoziție a încăperilor necesare, uscate și care pot fi închise pentru depozitarea sculelor personalului de reparații.

f) Protejarea zonei unde are loc reparația și a materialelor de orice fel de influențe nocive, curățarea locului reparației.

g) Furnizarea de spații de recreere și de lucru adecvate, sigure (cu încălzire, iluminat, instalații de spălare, instalații sanitare) și prim ajutor pentru personalul de reparații.

h) Furnizarea materialelor și efectuarea tuturor celorlalte acțiuni necesare pentru reglarea obiectului care urmează să fie reparat și pentru efectuarea unei testări prevăzute contractual.

4. Asistența tehnică a clientului trebuie să se asigure că reparația poate începe imediat după sosirea personalului de reparații și poate fi efectuată fără întârziere, până la recepția lucrării de către client. Dacă sunt necesare planuri speciale sau instrucțiuni de la prestator, acesta le va pune la dispoziția clientului în timp util.

5. În cazul în care clientul nu își îndeplinește obligațiile, prestatorul are dreptul, dar nu este obligat, după stabilirea unui termen, să efectueze acțiunile care îi revin clientului, în locul și pe cheltuiala acestuia. În rest, drepturile și revendicările legale ale prestatorului rămân neschimbate.

VI. Transport și asigurare pentru reparații în atelierul prestatorului

1. Cu excepția cazului în care este convenit altfel în scris, obiectul care urmează să fie reparat va fi transportat către și de la client la cererea acestuia - inclusiv orice ambalare și încărcare - pe cheltuiala acestuia, în caz contrar, obiectul de reparat va fi livrat prestatorului de către client pe cheltuiala sa și va fi preluat de la prestator, după efectuarea reparației, din nou de către client.

2. Clientul suportă riscul transportului.

3. La cererea clientului, pe cheltuiala sa, transportul dus și, dacă este cazul, de întors va fi asigurat împotriva riscurilor de transport care pot fi asigurate de ex. furt, spargere, incendiu.

4. Nu există acoperire a asigurării pe durata reparației în atelierul prestatorului. Clientul trebuie să asigure menținerea acoperirii asigurării existente pentru obiectul de reparat, de ex. în ceea ce privește asigurarea împotriva incendiilor, a apei de la robinet, a furtunilor și a avariei mașinii. Acoperirea asigurării pentru aceste riscuri poate fi obținută numai la cererea expresă și pe cheltuiala clientului.

5. În cazul în care clientul întârzie preluarea, prestatorul poate percepe o taxă pentru depozitarea în atelierul său. Obiectul de reparat poate fi depozitat și în alt mod, la alegerea prestatorului. Costurile și riscurile de depozitare sunt suportate de client.

VII. Termenul reparației, întârzierea reparației

1. Informațiile despre termenul reparației se bazează pe estimări și, prin urmare, nu are caracter obligatoriu.

2. Convenirea unui termen fix pentru reparație, care să aibă caracter obligatoriu, poate fi solicitat de client numai atunci când amploarea lucrărilor a fost stabilită cu precizie.

3. Termenul obligatoriu de reparație este respectat dacă, până la expirarea acestuia, articolul de reparat este gata să fie preluat de client sau, în cazul unei testări prevăzute contractual, gata de efectuarea acesteia.

4. În cazul comenzilor suplimentare și a celor lărgite făcute ulterior sau în cazul lucrărilor de reparații suplimentare necesare, termenul de reparație convenit este prelungit în consecință.

5. Dacă reparația este întârziată din cauza măsurilor din cadrul conflictelor de muncă, în special greve și blocaje, precum și apariția unor circumstanțe care nu sunt din vina prestatorului, termenul va fi adecvat prelungirt, cu condiția dovedirii că astfel de impedimente au avut o influență semnificativă asupra finalizării reparației.

6. În cazul în care întârzierea prestatorului aduce prejudicii clientului, acesta are dreptul să solicite o compensație forfetară pentru întârziere. Se ridică la 0,5% pentru fiecare săptămână completă de întârziere, dar în total maximum 5% din prețul reparației pentru acea parte a obiectului care trebuie reparat de către prestator și care nu poate fi utilizată la timp din cauza întârzierii.

Atunci când clientul oferă prestatorului- ținând seama de cazurile excepționale legale - un termen rezonabil după data scadenței și termenul nu este respectat, clientul are dreptul să se retragă, în cadrul prevederilor legale. Acesta se angajează. la cererea prestatorului, să declare într-un termen rezonabil dacă se folosește de dreptul său de retragere. Alte pretenții din cauza întârzierii se bazează exclusiv pe secțiunea XI. 3 din aceste condiții.

VIII. Recepția

1. Clientul este obligat să recepționeze lucrările de reparații de îndată ce a fost notificat de finalizarea acestora și a avut loc orice testare prevăzută contractual a obiectului de reparat. Dacă reparația se dovedește a nu fi în conformitate cu contractul, prestatorul este obligat să remedieze deficiența. Acest lucru nu se aplică dacă deficiența este nesemnificativă pentru interesele clientului sau se bazează pe o circumstanță care este imputabilă clientului. Dacă există o deficiență minoră, clientul nu poate refuza recepția.

2. În cazul în care recepția întârzie, fără a fi din vina prestatorului, atunci se consideră că recepția a avut loc la sfârșitul celei de a doua săptămâni de la notificarea finalizării reparației.

3. Odată cu recepția, prestatorul nu mai este responsabil pentru deficiențele vizibile, cu excepția cazului în care clientul și-a rezervat dreptul de a invoca o anumită deficiență.

IX. Rezerva proprietății, drept de gaj extins

1. Prestatorul își păstrează proprietatea asupra tuturor accesoriilor, pieselor de schimb și a agregatelor de schimb utilizate, până la primirea tuturor plăților din contractul de reparații. Pot fi încheiate alte acorduri de garanții.

2. Datorită creanței sale din contractul de reparații, prestatorul are un drept de gaj asupra obiectului de reparat al clientului, care a intrat în posesia sa în baza contractului. Dreptul de gaj poate fi invocat și din cauza creanțelor din lucrări efectuate anterior, livrări de piese de schimb și alte servicii, în măsura în care acestea sunt legate de obiectul care trebuie reparat. Dreptul de gaj se aplică pentru alte pretenții din relația de afaceri numai în măsura în care acestea sunt incontestabile sau definitive.

X. Pretenții în caz de deficiențe

1. După recepția reparației, prestatorul este răspunzător pentru deficiențe, cu excepția tuturor celorlalte pretenții ale clientului, fără a aduce atingere nr. 5 și 6 și secțiunii XI, astfel încât să poată remedia deficiențele. Clientul trebuie să semnaleze imediat prestatorului, în scris, orice defecțiune constatată.

2. Prestatorul nu este răspunzător dacă deficiența este nesemnificativă pentru interesele clientului sau se bazează pe o circumstanță care poate fi atribuită clientului. Acest lucru se aplică în special pieselor furnizate de client.

3. În cazul unor modificări sau lucrări de reparații necorespunzătoare efectuate de client sau de o terță parte fără acordul prealabil al prestatorului, răspunderea prestatorului pentru consecințele rezultate este anulată. Numai în cazuri de urgență de punere în pericol a siguranței operaționale și pentru a preveni daune excesiv de mari, prestatorul fiind informat imediat sau dacă prestatorul - ținând seama de excepțiile legale - a lăsat să expire fără rezultat un termen rezonabil stabilit pentru a remedia deficiența, clientul are dreptul, în cadrul prevederilor legale, să elimine deficiența el însuși sau printr-o terță parte și să solicite prestatorului rambursarea costurilor necesare.

4. În cazul unei reclamații justificate, prestatorul suportă costurile directe care decurg din remedierea deficiențelor, cu condiția ca aceasta să nu ducă la o împovărare exagerată a prestatorului.

5. În cazul în care prestatorul - luând în considerare cazurile excepționale legale - lasă să expire fără rezultat un termen rezonabil stabilit pentru a remedia deficiența, clientul are dreptul la o reducere a prețului, în cadrul prevederilor legale. Clientul poate rezilia contractul numai dacă reparația nu prezintă niciun interes, în ciuda reducerii pentru client.

6. Alte pretenții se bazează exclusiv pe secțiunea XI.3 din aceste condiții.

XI. Răspunderea prestatorului, excluderea răspunderii

1. Dacă părți ale obiectului de reparat sunt deteriorate din vina prestatorului, acesta trebuie la alegere să le repare pe cheltuiala sa, să livreze unul nou sau să ofere un înlocuitor. În cazul neglijenței ușoare și a neglijenței grave din partea angajaților care nu au funcții de conducere, costurile alocate pentru aceasta sunt limitate la prețul de reparație contractual. În plus, este asumată răspunderea pentru daune aduse obiectului de reparat în conformitate cu secțiunea XI.3.

2. Dacă obiectul de reparat nu poate fi utilizat de către client în conformitate cu contractul ca urmare a unor sugestii sau sfaturi neglijente sau eronate din partea prestatorului, care au avut loc înainte sau după încheierea contractului, sau din cauza încălcării culpabile a altor obligații contractuale secundare - în special instrucțiuni pentru funcționarea și întreținerea obiectului de reparat - se aplică prevederile secțiunilor X și XI cu excluderea altor pretenții ale clientului. 1 și

3. Prestatorul este răspunzător pentru daunele care nu s-au produs la obiectul de reparat în sine, - indiferent de motivele legale - numai

a. în caz de nerespectare intenționată,
b. în caz de neglijență gravă din partea deținătorului/instituțiilor sau a superiorilor,
c. în caz de vătămare culpabilă a vieții, a corpului sau a sănătății,
d. în cazul deficiențelor pe care le-a ascuns în mod fraudulos, e. în cadrul unei promisiuni de garanție,
f. în măsura în care există răspundere pentru vătămări corporale sau daune materiale asupra obiectelor utilizate în mod privat, conform legii privind răspunderea pentru produse.

În cazul încălcării culpabile a obligațiilor contractuale esențiale, prestatorul este răspunzător și pentru neglijența gravă a angajaților care nu au funcții de conducere și în cazul neglijenței ușoare, în acest din urmă caz ​​limitat la daunele tipice contractuale, rezonabil previzibile. Alte pretenții sunt excluse.

XII. Prescriere

Toate pretențiile clientului - indiferent din ce motive legale - se prescriu în 12 luni. Pentru cererile de despăgubire conform secțiunii XI. 3 a-d și f se aplică termenele legale. În cazul în care prestatorul efectuează lucrări de reparații la o structură și provoacă deficiențe acesteia, se aplică și termenele legale.

XIII. Prestații de înlocuire ale clientului

Dacă, în timpul lucrărilor de reparații în afara atelierului prestatorului, dispozitivele sau instrumentele furnizate de prestator sunt deteriorate la locul reparației sau dacă sunt pierdute fără vina prestatorului, clientul este obligat să compenseze aceste daune. Daunele care se datorează uzurii normale nu sunt luate în considerare.

XIV. Legea aplicabilă, sediul procedural

1. Pentru toate relațiile juridice dintre prestator și client, se aplică exclusiv legea Republicii Federale Germania aplicabilă relațiilor juridice dintre părțile interne.

2. Sediul procedural este instanța responsabilă de la sediul social al prestatorului. Prestatorul este totuși îndreptățit să depună plângere la sediul principal al clientului.

VDMA
Versiune august 2012